friesjournaal logo

Foto vlnr: directeur Gerrit Hellema, productmanager Frank Wildschut, Post Plaza-directeur Herman Schreuder, vertegenwoordiger Johan Okkinga van Bergsma, Ferd Crone en LF2018-directeur Tjeerd van Bekkum.

LEEUWARDEN/HALLUM – Hellema bakt er wat van. De koekjesfabrikant uit Hallum biedt een speciale aanvulling op het assortiment. Het is een koffiekoekje van een dubbel speculaasje met vanillecrème ertussen. Bovendien is het een ‘cultureel’ koekje want het wordt in het kader van LF2018 op de markt gebracht.

,,Wij zijn lid van Club 2018 en we wilden toch wat doen met het culturele hoofdstadjaar,’’ vertelde commercieel manager Frank Wildschut tijdens de presentatie in Post Plaza. Het koekje is rond en voorzien van LF-beeldmerk. Het verpakkinkje is vormgegeven door BrandDogs, het reclamebureau van Fedde Benedictus en Arthur Matien

Friese horecazaken krijgen een gratis doos aangeboden. De distributie is in handen van groothandel FOOX Bergsma in Franeker, Hellema’s logistieke partner.

Burgemeester Ferd Crone kreeg het eerste koekje aangeboden. Voor hem was het niet de eerste LF2018-lekkernij.

,,Kaasjes en berenburg kreeg ik al eerder mee,’’ lachte hij.

 

Partners