friesjournaal logo

HEERENVEEN – Zoals altijd maakte Sybren van der Goot van De Beier wat speciaals van een introductie. Ditmaal was dat bij de lancering van de nieuwe BMW 3 Serie. Een schitterende auto die alle verwachtingen overtreft en die dankzij de groene labels voordelig geprijsd is, hoewel BMW de auto ook scherp in de markt heeft gezet om met name Audi af te troeven.

[banner]

De 3 Serie is het kernmodel van BMW, zeg maar de gangmaker. Van de 3 worden de meeste BMW’s verkocht. Het model is het verkoopfundament. Maar dat niet alleen. De 3 is het DNA van BMW en slaat een brug tussen de overige modellen. Het is zowel een zakenauto, een sportauto als een familieauto. Vind dat maar eens bij een ander merk.

Verkoopadviseur Jaco Zoer is lovend over de nieuwe 3: ‘Dit is een hele mooie en dynamische auto met een luxe uitstraling. Tot in detail prachtig afgewerkt. Dit model lijkt groter dan de vorige, maar is het niet, ofschoon de wielbasis iets verlengd is.’ Bijzonder is het dat BMW zeer sportieve auto’s met hele schone motoren weet uit te rusten. De Beierse autofabrikant is het meest innovatie automerk ter wereld. In de entree van de ‘luchtkusseniglo’ waarin de 3 Serie werd gepresenteerd, had De Beier de evolutie van de 3 mooi op een rijtje gezet: de E21 (1975), de E30 (1983), de E36 (1991), de E46 (1998) en de E90 (2005). Deze 3 Serie is voort-gevloeid uit de beroemde 1600 Serie, die BMW eind jaren zestig van de ondergang redde en de basis vormde voor een opmars die is uitgemond in de status van het mondiaal meest succesvolle automerk.

De presentatie werd afgesloten met een intieme afterparty.

Partners