GRONINGEN – Naast haar eigen kinderen heeft Wietske Kerkstra – ‘noem mij maar Wiets’ – er zakelijk inmiddels nog een volwassen kind bij. Het hospitalitybureau Doubble U van de in 1968 geboren Wergeaster bestaat namelijk 20 jaar. In 1999 had zij na haar CIOS opleiding al voor ogen hoe het aangepakt moest worden om opdrachtgevers een totaalpakket aan te bieden voor het creëren van ultieme en unieke gastbeleving. Vandaar ook de naam Doubble U. Op persoonlijke aandacht gerichte dienstverlening blijft ook in de huidige digitale tijd noodzakelijk, is haar stellige mening. 

Thans is haar bureau een bekend begrip in het Noorden.

Mede dankzij haar onberispelijk uiterlijk als zakenvrouw, ondersteund door zes medewerksters op het kantoor aan het Groninger Skagerak, is onderhand een breed portfolio met opdrachtgevers en werknemers opgebouwd. De eerste basis daarvoor was overigens in Franeker, waarna een dependance van het WTC Leeuwarden en een kantoor bij het Groninger Martiniziekenhuis volgden. Allengs groeiden de opdrachten: van bouwplaats tot zorgsector, van bedrijven als Philips Drachten tot zakenbeurzen in het WTC Leeuwarden, van congressen tot bruiloften van oud-topkeeper en huidige Ajax-directeur Edwin van der Sar en profvoetballer Arjen Robben. Ook bij Cambuur, Heerenveen en FC Groningen werd Wiets met haar hostesses en hosts kind aan huis. 

‘En we hebben zelfs een nauwe band met het koningshuis,’ zo voegt zij er aan toe, zonder in details te mogen treden. Latere loot aan de zakenstam werd de hospitality waarmee uitvaartbegeleiders worden ondersteund in kerken, aula's en crematoria. Ook uitvaarten en crematies gaan met de tijd en daaruit voortvloeiende veranderingen mee. 

Van haar professionele dames en heren wordt verlangd dat zij plezier in hun werk uitstralen, voor optimale service en een warme ontvangst moeten zorgen, en – waar passend – gepaard met een stralende glimlach. 

Wiets: ‘We laten opdrachtgevers inlezen in de organisatie en de inhoud van de klus die moet worden verzorgd.’ Voor de opdrachten putten haar kantoormedewerksters uit een bestand van 450 parttime, maar getrainde hostesses en hosts van 18 tot 72 jaar die afhankelijk van de te vervullen taak worden geselecteerd. En voor wie wat speciaals aan een party wil toevoegen, kunnen culinaire, oester-, ballon-, champagne- of haringmeisjes worden in gehuurd. Om al het personeel er top te laten uitzien, worden hun op maat gesneden tenues in eigen beheer steeds gewassen, gestreken en tot de volgende opdracht opgeslagen in het magazijn. 

Hieruit mag blijken dat de ‘crew van Doubble U’ met facilitaire dienstverlening, training en coaching een visitekaartje op elk event is.  

Wiets: ‘Wij werken bovendien samen met theaterproductiebedrijven, cateraars en als we dat zelf niet doen, met organisatoren van evenementen. Wel beschouwd is hospitality een vak, waarmee wij een breed scala opdrachtgevers op hun wenken kunnen bedienen.’ (JdK)

Website realisatie: Noordoost.nl Heerenveen