friesjournaal logo

Steffen Mulder, Nick Gijsman, Anton Jellema, Monique Tulner, Tido Hullegie en Vincent Groeneveld.

TIJNJE – Vincent Groeneveld heeft een doorstart gemaakt in zijn woonplaats Tijnje, waar hij met zijn bedrijf Greensport.nl een mooi pand aan de Warrewei heeft kunnen betrekken. Greensport.nl is een onderneming in sport- en bedrijfskleding, promotionele textielproducties en relatiegeschenken. Dat doet Vincent al sinds 2001. Tot dit jaar samen met Gabe Teun Top in Heerenveen, maar de mannen zijn uit elkaar gegaan. Vincent heeft een nieuwe start gemaakt onder de naam Greensport.nl

Nieuw is dat Greensport.nl volledig inzet op duurzaamheid.

Vincent: ‘Duurzaamheid is niet meer te stoppen, ook niet in onze branche.

Wij willen hierin een trendsetter zijn. Dat doen we in al onze productgroepen. Wat betreft sportkleding houdt dat in dat wij gerecyclede en recyclebare kleding van natuurlijke vezels gaan brengen.’

Deze ontwikkeling wordt ook in de bedrijfskleding doorgezet. ’Bedrijven vinden het belangrijk dat zij op allerlei manieren kunnen bijdragen aan een beter milieu, waarin verantwoorde producten gebruikt worden en dat minder verspilling en afval kent. Zo wil Greensport.nl al haar klanten de mogelijkheid bieden om afgedankte bedrijfs- en sportkleding in te leveren waarna deze een tweede leven kunnen krijgen of waarvan de grondstoffen weer worden hergebruikt. Vincent: ‘Dit is de toekomst. Van de wegwerpmaatschappij moeten we echt afscheid nemen.’

De markt van Greensport.nl omvat zowel recreatiesport als topsport. Speciale kledinglijnen van JAKO worden door het bedrijf op de markt gebracht. Greensport.nl is partner van JAKO, een internationaal bekende en gerenommeerde naam in sportkleding. Binnen Europa is Greensport.nl licentiedistributeur voor de Nederlandse, Duitse, Belgische, Franse en Luxemburgse markt. Behalve sportclubs behoren ook maatschappelijke organisaties, evenementen en business-to-business tot de afnemersmarkt van het bedrijf. 

Ook op het gebied van huisvesting staat er veel te gebeuren. ‘Hans van der Zwaag is mede-eigenaar van het gebouw. Samen investeren we in de verdere verduurzaming van ons pand. Het dak wordt voorzien van zonnepanelen. We gaan het gebouw energieneutraal maken.’

Vincent heeft goede reacties gekregen op de doorstart: ‘Natuurlijk moet je het vertrouwen van relaties zien te winnen maar ik ben ervan overtuigd dat we hen nu nog beter van dienst kunnen zijn. Vooral de interne logistiek kunnen we in dit royale pand efficiënter inrichten. We investeren bovendien in onze voorraadcapaciteit en daarmee maken we onze concurrentiekracht sterker.’

Daar komt bij dat het team (Anton JellemaSteffen MulderMonique Tulner, Tido Hullegie en Nick Gijsman) op hun werkterreinen beter uit de voeten kan in Tijnje. De verhuizing van Heerenveen naar dit dorp levert alleen maar voordelen op. Het pand aan de K.R. Poststraat in Heerenveen heeft Vincent inmiddels verkocht.

Greensport.nl mag dan promotionele producten bieden, zelf manifesteert het bedrijf zich ook.

Vincent: ‘Wij weten als geen ander dat je je moet onderscheiden en jezelf moet laten zien. Zo zijn wij een partnership aangegaan met de voetbalvrouwen van sc Heerenveen. Zij hebben net als wij ongelofelijk veel ambitie. Onze nieuwe naam en logo prijkt op de shorts van de vrouwen om onze samenwerking verder uit te dragen.’

Partners