friesjournaal logo

Het managementteam presenteert de nieuwe naam.

ORANJEWOUD - Parkhotel Tjaarda bouwt onder deze nieuwe naam verder aan haar toekomst. Na 27 jaar heeft Tjaarda de Golden Tulip Group verlaten en is het als zelfstandig en onafhankelijk hotel verdergegaan. De groep had voor Tjaarda geen meerwaarde meer omdat het aantal leden van 60 naar 14 is teruggelopen. Daardoor had het concept steeds minder draagvlak. Bij deze verandering past een nieuwe naam die goed aansluit bij de lommerrijke omgeving waar het hotel met restaurant de Oranjetuin en Grand-Café 1834 is gevestigd, namelijk in Parklandschap Oranjewoud.

‘Wij wilden de bijzondere ligging in deze bosrijke omgeving benadrukken,’ verklaart directeur/eigenaar Tjitte de Wolff

Ook de huisstijl is nieuw. Een fraai gestileerd hertenhoofd siert het beeldmerk in de vorm van een schild in warme bruine en rode tinten. Het schild refereert aan de adellijke families uit Oranjewoud. De vijf edelstenen boven het schild wijzen op de koninklijke historie van het domein. Het hert staat symbool voor de natuur. Designbureau Gotogrow in Oranjewoud ontwikkelde de merkstrategie en logo.

De Wolff: ‘Als Parkhotel staan we voor een excellente gastbeleving en een unieke ervaring. Daar willen we de komende jaren nog verder in uitblinken. Ons doel is om de verwachtingen van onze bezoekers te overtreffen. We hebben daarom voor een nieuw thema gekozen: natuurlijk gastvrij!’ 

Daar blijven de vernieuwingen niet bij. Tjaarda gaat de komende tijd grondig verbouwen. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de nieuwe ontwikkelingen. De renovatie stelt Tjaarda in staat een kwalitatief nog hoogwaardiger verblijf te bieden in combinatie met een luxe service en een uitstekende keuken. 

Tijdens de eerste fase worden alle badkamers gerenoveerd en worden zonnepanelen aangebracht. De focus ligt op duurzaam ondernemen en dat vereist maatschappelijk verantwoord ondernemerschap. Er wordt voor meer dan één miljoen euro geïnvesteerd. In fase 2 staat het volgende in de planning: 

Complete vernieuwing entree en hal van het hotel; Het plaatsen van airconditioning in alle hotelkamers; Het verder moderniseren van nevenruimtes, zoals vergader- en partyruimtes; Het renoveren van het restaurant ‘de Oranjetuin’. 

De eerste stappen voor een nieuwe toekomst zijn gezet. Parkhotel Tjaarda beweegt mee met de tijdgeest. De Wolff: ‘Het familiegevoel en de persoonlijke aandacht blijven. Zo ook het belang van onze historie. Tenslotte zijn wij al sinds 1834 elke dag gastvrij!’

Partners