friesjournaal logo

BEETSTERZWAAG – Liefhebbers van klassieke muziek verheugen zich op het komende Zomerconcert van het Noord-Nederlands Orkest (NNO) op Landgoed Lauswolt. Op zondag 3 juli is de 12e editie, dat ondanks de internationale samenstelling van het symfonieorkest een regionaal accent heeft.

Dirigent Frans Aert Burghgraef, die de dirigeerstok overneemt van vaste dirigent Anthony Hermus, komt uit Groningen, mezzosopraan Rosanne van Sandwijk uit Drenthe en Femke IJlstra is een zeer begaafde saxofonist/soliste uit Friesland (Surhuisterveen, 1982). Reden voor de drie noordelijke regionale omroepen, waaronder Omrop Fryslân, om het concert gezamenlijk op te nemen en uit te zenden. Het NNO bewijst weer eens dat het orkest niet vergeet waar de wortels liggen, hoewel men vanwege de kwaliteit (het orkest wordt tot de top drie van Nederland gerekend) steeds vaker buiten de thuisprovincies optreedt. Op het traditioneel sponsordiner gaven Femke en pianist Tobias Borsboom een voorproefje. Lauswolt-directeur Marc van Gulick zag niet allemaal dezelfde gezichten op het uitstekende vijf gangendiner, maar wel dezelfde partners: ‘Na een groei stapsgewijs in de laatste jaren mogen we ons gelukkig prijzen dat iedereen aan boord is gebleven. Met deze fantastische groep van twintig sponsors leggen we de basis voor dit concert.’

Foto vlnr: Marc van Gulick, Georgette en John Jorritsma, Brigitte van Gulick en Elsbeth en Leo Hertz (Futuro Cosmetics), sponsors vanaf het eerste uur. Partners van het NNO Zomerconcert Lauswolt: Futuro Cosmetics, Kwast Wijnkopers, Optimix Vermogensbeheer, Trip Advocaten en Notarissen, Wind Groep, Kooyenga Groep, Rabobank, Wagenborg Passagiersdiensten, Jobbird, Friesland Lease, Audi/Autoland van den Brug, Schaap -/- Citroen, Van der Veen & Kromhout, Arriva, Cruiming Architectuur & Ontwikkeling, Telecom Service Groep, De Friesland Zorgverzekeraar, De Telegraaf en Stenden University.

Partners