friesjournaal logo

JOURE – Ondernemers in de gemeenten Súdwest-Fryslân (Ondernemersfederatie SWF, Werkgroep Vrije Tijd) en De Fryske Marren (RTFM) werken samen aan regiopromotie. De marketing in de regio vinden ze inefficiënt en versnipperd. Met een budget dat wordt gespekt door de provincie voeren ze een eigen beleid in de zuidwesthoek. Onder de werknaam ‘Het Toeristisch Huis’ gaat men gastvrijheid en promotie organiseren. Er wordt samengewerkt met bestaande instanties als de VVV De Friese Meren-Gaasterland. Voorzitter Barber de Vries van Werkgroep VT: ‘Wij gaan niet opnieuw het wiel uitvinden, maar we willen meer coördinatie en gerichter werken.’ Wethouder Maarten Offinga van Súdwest-Fryslân juicht de samenwerking toe: ‘Toerisme is een belangrijke motor van de economie in de zuidwesthoek.’ Zijn collega Johannes van der Pal van De Fryske Marren zegt: ‘De toerist ziet het gebied als één regio.’ RTFM-voorzitter Bart Hakbijl tot slot: ‘Wij maken het mogelijk dat bedrijven in onze regio zich efficiënter kunnen positioneren.’ Foto: Maarten Offinga en Johannes van der Pal, Bart Hakbijl en Barber de Vries.

Partners