LEEUWARDEN – Google Earth is opzienbarend. Een fantastische ervaring hoe je werkelijk elke spot ter wereld inzoomend in beeld kunt brengen. De wereld ligt met deze software echt aan je voeten. Google Earth opent je ogen. In meerdere opzichten. Plotseling is het interessant om je als bedrijf ook vanuit de lucht te presenteren. Dat wordt ook al gedaan. Zo heeft de FBTO in Leeuwarden het platdak in de eigen blauwe huisstijlkleur gespoten met daarin de merknaam in het wit aangegeven: FBTO.nl. Wie inzoomt op de Lange Marktstraat in Leeuwarden ziet het gebouw er al gauw uitspringen op het scherm. Het Nederlands Wegen Markeerbedrijf in Oosterwolde
WOLVEGA – De drafsport in ons land kan wel een impuls gebruiken. In Wolvega snappen ze dat als geen ander. Een initiatief dat bijdraagt aan de popularisering van de drafsport is de jaarlijkse Ascot Day. Geheel in stijl van de Engelse hoogtijdag. De dames hadden heel erg hun best gedaan en de mooiste hoofddeksels uitgezocht of laten maken. Zo gaven zij grandeur aan deze dag. Het drafspektakel trok veel publiek onder wie commissaris der koningin John Jorritsma en zijn Georgette. Uiteraard ging de aandacht ook uit naar de koersen. Pikeur Arnold Mollema was de grote man met vier zeges. Eerder op de dag was er in Wolvega een draversveiling die
NEW YORK/HEMPSTEAD – De Amerikaanse presidentsverkiezingen hebben een Fries tintje gekregen. De finale van de serie van drie tv-debatten tussen de republikeinse kandidaat John McCain en zijn democratische tegenstrever Barrack Obama wordt op 15 oktober op de Hofstra University in Hempstead op Long Island bij New York gehouden. Deze universiteit werd in 1935 opgericht en gesticht op het landgoed van de Friese emigrantenzoon William Sake Hofstra (1861-1932) en zijn echtgenote Kate Mason Williams (1854-1933). De ouders van William Sake – Sake Hofstra (‘Sakee’ in Amerika) en Wilhelmina Zageweg – waren geboren in Friesland en ze emigreerden naar
Met de dood van de muzikanten Gerard Wiersma en Ben Mol (tien dagen later) is weer een stukje van het Friese feest- en kermisleven afgebrokkeld. Eigenlijk bestaan de ‘Merken’ nauwlijks meer. Waar je ook komt, overal staan afschuwelijke trailers met enorme geluidsboxen die je de trommelvliezen uit de oren doen slaan. De ene keer in een spookachtig decor zonder artiesten, de andere keer met een band waarvan je denkt: waarom hebben ze die vervroegd vrijgelaten?
Ik ben iemand die vind dat het vroeger vaak beter was en ik ga niet mee in dat modieuze gedoe om altijd maar weer schouderophalend te zeggen dat iets ‘niet meer in deze tijd past’
Het Fries Journaal (sinds 2003, oplage 6.000-7.000) is een human interest en business magazine dat tweemaandelijks verschijnt (begin januari, maart, mei, juli, september, november). Dit netwerkblad biedt een grote variëteit aan onderwerpen. Per nummer figureren zeker zo’n zeven- tot achthonderd personen. Omdat het een periodiek is dat in de verschijningstijd veelal bewaard blijft, is de attentiewaarde hoog. De lezersgroep wordt gevormd door zakenlieden en maatschappelijk geëngageerde en actieve mensen. Een abonnement kost € 15 per jaar. Bedrijven en organisaties kunnen ook kiezen voor een zakelijk abonnement (€ 35). Hun profiel wordt dan gerubriceerd geplaatst op het commercieel platform met doorlinks en een presentatie in de partnerkolom.
FriesJournaal | kantoor Gaestdyk 50 | 8522 MX | Tjerkgaast | T. 0514-531891 | M. 06-53247583